Ord

Jag (kommer in på jobbet): Morron Christer!
Christer: Godmorgon.
Jag: Morron Soffan!
Soffan: Morron...
Jag: Det är mycket roligare att säga Morronsoffan än Morronchrister.
Christer och Soffan: ?
Jag: Ingen förstod nåt.. okej.. jag går nu...

Jag (kommer till min plats): Godmorgon.
Finska tanten bakom mig: Ansalopp!
Jag (rynkar pannan och antar att hon är arg och svär på finska)
Ann-Charlotte: Ja, vad är det?
Jag (inser att Ann-Charlotte tydligen uttalas lite annorlunda med finsk brytning)

Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

Jag vill också känna en Soffan :) Tänk vad roligt en skulle få ha det varje morgon!

2009-01-16 @ 11:26:36
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0