Det regnar i skåpen

Jag hade diskat och torkat all disk och satt in den i köksskåpen. Jag satte mig i mitt vardagsrum när jag hörde vatten som rann i köket. Vad underligt, tänkte jag. Hade jag inte stängt av kranen? När jag kom ut i köket såg jag att det rann vatten ut ur mina köksskåp och ut ur lampan över diskbänken. Jag öppnade skåpen och såg att hyllorna och alla glas och skålar var fulla av vatten. Jag sprang upp till grannen ovanför och ringde på.

"Har du översvämning", undrade jag.
"Nej.. Jag hade stopp i avloppet nyss, men det har jag fixat, så nu rinner det på", sa killen nöjt.
"Ja, det rinner ner i mina köksskåp", sa jag.
"Vad jobbigt", sa han, men verkade inte bry sig värst.
"Ja, så du verkar ha en läcka hos dig. Ringer du till förvaltaren?"
"Det är väl bättre om du ringer. Det verkar ju vara du som har problem."
"Jaha.."

Jag sprang ner igen och ringde hyresvärden. Förvaltartjejen Marie ringde på dörren inom några minuter. Hon tittade på mina köksskåp och konstaterade att det forsade ner vatten genom dem. Hon sprang upp till killen ovanför. Femton minuter senare ringde hon på igen:
"Han hade visst försökt rensa sitt avlopp själv", sa hon. "Men jag har fixat det nu, så det ska inte rinna mer. Men det är bäst du torkar upp allt vattnet fort innan det blir för mycket skador."

Nu sitter jag här med alla glas, tallrikar och skålar i berg på diskbänken. Allt som var rent har blivit nedsmutsat av avloppsvatten och måste diskas. Dessutom får jag inte ställa in sakerna i skåpen igen, för de måste torka ur. Killen ovanför har inte ens bett om ursäkt för sin klantighet. Han satt oberört och spelade gitarr medan förvaltartjejen återställde hans försök till avloppsrensning. Jag brukar inte irritera mig på folk så lätt, men jag måste erkänna att den där slappa fjantkillen faktiskt gör mig riktigt arg.

Morr


/Annie


Kommentarer
Postat av: Verbal Kint

Vilken j-a idiot! Borde vara skottpengar på såna!

Postat av: Annie

Jo, nåt sånt ja. =)

2009-07-19 @ 20:01:28
Postat av: Anonym



Usch så jobbigt. Och bara ens egna avloppsvatten är ju äckligt, så någon annans dessutom, med gamla köttstycken i eller man vet inte vad, hua.

2009-07-19 @ 20:23:06
Postat av: h.



det var jag som skrev, men det förstod den visst inte...

2009-07-20 @ 19:35:48
Postat av: Annie

Hihi, jag förstod ändå vem det var som skrev. =)

2009-07-20 @ 21:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0