Report from Malmoe

Hej på er!
Har ni haft en fin helg? Det har jag. Har varit nere i Malmö och kollat läget. Är det inte konstigt egentligen att det kan vara en sån skillnad på olika städer i samma land? Stockholm, Göteborg och Malmö har liksom egna stämningar och allt är liksom trevligt fast på olika sätt. Det är som att umgås med olika människor som lyfter fram olika sidor hos en själv. Malmö tror jag är en ganska lössläppt och jordnära person som inte är så noga med saker, medan Stockholm är mer vacker och städad men ändå spännande. Men en sak var i alla fall densamma i Malmö som i Stockholm den här helgen: Det var mycket varmt och soligt.


På våning tre bor Stålmannen


Den här var jag ju tvungen att kolla in också...



.. åsså ere den däringa bron över till kontinenten...

Ja, mycket fint har de, skåningarna. Ändå njuter jag så när tåget åker över vattnet vid Stadshuset och jag ser de gröna träden, öarna, de fina gamla husen, de gröna och röda sjömärkena, alla småbåtarna och himlen som kryllar av färgglada luftballonger. Här hemma där jag bor sitter folk i gräset och har picknick och badar från stränder och klippor medan de envetna joggarna springer förbi på grusvägen. Jag bor i en riktigt fin stad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Malmö tror jag är en ganska lössläppt och jordnära person som inte är så noga med saker"



När du säger lössläppt menar du att det är lätt att få ett ligg i Malmö?

2009-06-29 @ 18:39:52
Postat av: lovisa

så hilma fräckt de höga huset

2009-06-29 @ 19:03:27
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: Annie

Man kan väl inte ligga med en stad heller? =)

Lössläppthet har inte bara med sexualitet att göra. Det handlar mer om att inte vara så strikt utan mer go with the flow, släppa loss! =)

2009-06-30 @ 08:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0