Sommarfrukt

Vilken sommar det är! Vi sitter ute i gräset varje lunch och solar och äter jordgubbar och ingen har någon lust att gå tillbaka igen. (Fast det gör vi ju alltid eftersom vi är sådana ansvarsfulla och fina människor.)

Jag äter nektarin i filen till frukost. Nektarin är en riktig smaskig frukt. Och till skillnad från de flesta andra frukter sitter smaken i ända till Sverige. Ananas är också en mycket bra frukt. Och biggaråer. Snart kommer smultronen bli klara ute på landet. Och jordgubbarna vi odlar själva. De smakar hundra gånger så mycket som jordgubbarna i affären.

En på jobbet hade fått sin första röda jordgubbe i landet igår. Hon och hennes man hade delat på den till efterrätt sa hon. Jag undrade om de verkligen orkade äta så mycket som en halv jordgubbe till efterrätt. Då kom det fram att det egentligen inte hade varit en hel jordgubbe från början eftersom något djur redan hade tagit en tugga på gubben. Så de hade ätit en kvarts jordgubbe var till efterrätt. I say. Tur att man slipper äta hos dem.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Hej!

Jag följer dig med bloglovin och skulle därför bli väldigt glad ifall du ville följa min också så att jag kan få lite fler följare. :)

Tack på förhand!

2009-06-28 @ 18:34:44
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0