Baby shower

Det är inte bara i USA de har baby showers. I Sydamerika är det också tradition. Och sen ibland, när amerikanerna flyttar till Sverige och bosätter sig där så kan man som svensk råka bli inbjuden till en. Det var det som hände mig. Och vad gör man egentligen på såna där baby showers undrar ni. Jo, det ska jag berätta.

När jag anlände till festen fick jag ett glas rom och cola i handen och blev påhängd en skylt där det stod "Lilla skatten". Detta var alla andra tvungna att kalla mig resten av kvällen. Annars skulle de få en prick ritad i ansiktet. De andra gästerna hette saker som "Sweetie", "Gumman", "Pluttinutt", "Chiquita" och "Bonita". Sedan lekte vi lekar, som tex att klippa till rätt längd snöre för att det skulle passa runt den gravidas mage och att dra frågor och svar för att se hur bra de passade ihop. Vinnarna i lekarna fick ett glas Ouzo. Förlorarna fick en prick i ansiktet. Jag var mycket glad att jag inte vann... När jag skulle hem var jag rätt prickig för jag var usel på att kalla människorna för deras fejknamn. Fast jag var inte lika prickig som den blivande mamman, för hon hade fått en prick varje gång hon gissade fel på vad det var i paketen hon skulle öppna, och det var måååånga paket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0