För en del är det enkelt..

Jag hade stått inne hos den personliga shopparen och provat en massa kläder som alla var snygga, men jag kunde inte köpa allt eftersom jag inte har obegränsat med pengar. Det känns lite tråkigt att behöva lämna kvar fina saker som man passar i och som någon letat rätt på bara just för ens egen skull. När jag hade valt klart gick vi ut till kassan. Där stod redan en annan dam och skulle betala sin personliga shopping. En jättehög med saker låg framför henne. "Ja, då blir det 21 000 kr", sa damen bakom disken. Jag tappade hakan så den landade på parketten. Men damen höll bara fram sitt kort och såg nöjd ut. Vad tänkte hon? "Vad billigt, bara 21 000 denna gång"? Eller så körde hon på: "Nej, jag orkar inte prova. Jag tar bara allt och slänger det som inte passar" Nåja, nu behöver jag ju inte känna dåligt samvete alls för att jag gjort av med mycket pengar. Nej, i jämförelse med den där damen har jag ju knappt gjort av med nånting..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0