Kamouflage och pinpals

På mitt senaste besök på bokhandeln Hallongrottan, som också säljer min bok, insåg jag att jag hade gjort en designmiss. Jag tyckte det skulle vara snyggt med ett gråskaligt, lite suddigt foto på framsidan av boken och visst, det blev ju fint... MEN... jag hade INTE tänkt på hur det skulle se ut när boken stod i en hylla tillsammans med en massa andra böcker! Den syns ju inte alls! Den är otroligt bra kamouflerad. Jag stod och tittade rakt på den utan att se den och då vet jag ju ändå hur den ser ut.. Nej, en grå bok är ingen höjdare om man vill att människor ska se den.

Jag köpte inga nya böcker på Hallongrottan, för jag har så mycket tråkiga jobbgrejer att läsa att jag inte har någon motivation till annan läsning. Istället hittade jag några roliga pins. Idag ska jag ha Oscar Wildes citat om att "det enda sättet att bli av med frestelsen är att ge efter". Jag tror människorna på jobbet kommer tycka att det passar mig. Jag sitter alltid och dricker cola och äter choklad medan de knaprar på sina salladsblad..


Kommentarer
Postat av: Verbal Kint

Finns det någon möjlighet att få veta vad din bok heter?

Postat av: Annie

Hej Verbal Kint! Min bok heter Pusselbitar. Den går att beställa eller tjuvläsa de första sidorna i på www.vulkan.se. Du hittar den om du söker på "Pusselbitar".

2009-03-10 @ 16:09:52
Postat av: Siquidem

Författarinna! Vem är det som har dolda talanger här egentligen? :)

2009-03-10 @ 16:27:42
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Verbal Kint

Hm, de där fem sidorna gav mersmak.

2009-03-10 @ 18:14:15
Postat av: Annie

Har det undgått dig Siq? Jag tycker mycket om att skriva, men det har bara blivit en bok än så länge och det var rätt många år sen jag skrev den. Men hade jag bara inte ett heltidsjobb och femtielva andra intressen så hade jag skrivit flera för längesen. =) Har en påbörjad som jag kommer skriva klart vilket år som helst...

2009-03-10 @ 18:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0