My baby and I

Ikväll har jag umgåtts med min älskling. Hon heter Philips HR1854 och är en så kallad råsaftcentrifug. På ett mer förståeligt språk kallas hon även juicemaskin. Jag köpte henne igår på Siba för 799 kr (Jag köpte min kärlek för pengar. För mig fanns ej annan att få. Eller nåt..) och jag har redan hunnit göra juice både till frukosten och nu på kvällen.

På morgonen blev det en juice av äpple, apelsin, mandarin, morot och på kvällen blev det ananas, jordgubbar, melon, citron och kiwi. (Ja, gissa om jag storhandlat hos Dem?)  Åh, det blir så GOTT! Och.. jag måste erkänna en sak till: Det är riktigt ROLIGT att stoppa ner all frukt i det där röret och trycka ner pressen och se hur frukten blir juice. Man kan stoppa i hela äpplen med kärnor och skaft och allt. Och ananasen stoppar man i med skalet på. Och ändå finns inte en enda liten smula skal i juicen sen. Amazing. =)



Kommentarer
Postat av: Verbal Kint

Jag är fett avis!

Postat av: Annie

Du borde skaffa en! =)

2009-04-01 @ 12:38:23
Postat av: h.

mm, jag vet, de är underbara, äpple/ingefära är min favorit. Den här hemma slutade dock fungera efter en blixt i eluttaget..hm.

2009-04-01 @ 18:20:53
Postat av: Annie

Oj, vad läskigt...

2009-04-02 @ 17:57:21
Postat av: Siquidem

Sjung vackert I skorrande strängar! Jag köpte en halvautomatisk juicemaskin med vev och kass display på Rusta (tror jag) för två år sedan och den låter utav helvete, men den levererar! :)

2009-04-02 @ 22:56:09
URL: http://siquidem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0