När Otto satte myror i mitt huvud

Vi har haft en sommarjobbare på jobbet som alla gillade väldigt mycket. Smart och trevlig var han och chefen bara väntade på att han skulle gå ut Ekonomlinjen så hon kunde sätta klorna i honom. Men så i fredags kom hon in på fikarasten och såg mycket bedrövad ut:
"Otto kommer inte till oss mer". Jag började undra om Otto hade dött. Så visade sig icke vara fallet.
"Han har hoppat av Ekonomlinjen och ska bli stridspilot", sa chefen. Det tyckte vi andra var hur coolt som helst, men chefen var mycket missnöjd:
"Vaddå, stridspilot? Det är väl inget man kan göra som yrke? Vi har ju inget krig."

Efter det här började jag fundera. Vore det inte lite häftigt att en dag gå ut i fikarummet och säga: Hörrni, nu kommer jag inte hit mer för jag ska bli (fyll i något jättecoolt och spännande)! Problemet är bara att jag inte vet riktigt vad jag skulle bli i så fall. Stridspilot känns inte riktigt som min grej för jag blir lite yr när jag är för högt upp i luften. Jag får väl fundera en stund till på vad det är jag egentligen ska bli.



Kommentarer
Postat av: Siquidem

All heder till Otto! Argh, vad häftigt, från ekonom till stridspilot! :)

2009-03-09 @ 23:41:42
URL: http://siquidem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0