Oj oj...

... redan onsdagskväll och inget bloggat. Få se.. jag lämnade er i måndags efter min osköna massage. Vad gjorde jag sen? Jo, sen kilade jag ju iväg till spanskan! Där upptäckte jag att jag förutom den senila lyhörda gubben, som jag nämnt tidigare, också har en senil tant i klassen. Vi hade fått i uppgift att fylla i en stencil hemma. Den handlade om Profesiones (yrken). Där fanns en massa olika redskap som användes av människor inom olika yrken. Tex skulle man para ihop silbato (visselpipa) med policía. När vi skulle gå igenom övningen frågade läraren vad de olika sakerna hette på svenska.

Läraren: Vad betyder "tijeras"?
Klassen: Sax!
Senila tanten: Frisör!
Läraren: Vad betyder "pizarra"?
Klassen: Svarta tavlan!
Senila tanten: Lärare!

Den senila gubben höll sig faktiskt rätt lugn idag. Kanske han blev distraherad av tanten?

Igår var jag och tränade på gymmet igen. Tjejen i kassan retas lite med mig efter mina två panikträningar där i slutet av förra veckan. Jag tänker välja henne till personlig tränare när jag har vunnit tävlingen och klarat mina 12 veckor.

Idag har jag klarat saker på jobbet som jag aldrig trodde att jag skulle klara för några månader sen. Det måste betyda att jag har utvecklats och lärt mig saker. Och det ska ju vara bra har jag hört. Nu ska jag dricka upp mitt Mambo-Jambo-te och ta mig ett bad innan sängdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0