Utmaningen

På mitt gym har de startat en utmaningstävling. Om man lyckas träna två gånger i veckan i tolv veckor så får man en gratis personlig träning. Eftersom jag brukar träna fyra gånger i veckan tänkte jag att jag kunde vara med i tävlingen. Jag började på en torsdag och sen fick jag kvinnoont i magen på fredagen och det satt i ända till söndagen. Men jag gick till gymmet på söndagen ändå och körde lite halvslött, för annars skulle jag ju ha misslyckats redan första veckan och hur kul vore det?
"Vad händer om man blir sjuk och inte kan träna", frågade jag receptionisten. "Är man ute ur tävlingen då?"
"Tränar man så blir man inte sjuk", sa receptionisten med ett stort leende.
Yeah right...  Så utmaningen blir egentligen att låta bli att bli sjuk, resa bort, jobba över och andra störande moment i tolv veckor. Kan bli knepigt.
Förresten tjuvlyssnade jag på en kille på gymmet som pratade med sin flickvän. Han sa att tjejer bara ska styrketräna vissa perioder i månaden och låta bli helt andra perioder. Vissa perioder bryter kvinnorna bara ner sig om de styrketränar, sa han. Det var nåt om hormoner. Och allra bäst tränar de när de har mens. Ha. Det kan inte gälla alla. Själv svimmar jag ju och kommer inte ur sängen... Well, det här ska kollas upp!

Kommentarer
Postat av: h.



Äsch, inte ska du lyssna på dumma, främmande karlar heller, det där tror jag inte ett dugg på!



2009-03-04 @ 09:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0