Musikfrågan 1

Jag älskar musik. Och jag älskar tävlingar. Då borde jag naturligtvis ha både musik och tävlingar på min blogg. Allra helst musiktävlingar.

Såhär kommer det att gå till: Jag kommer med jämna mellanrum efterlysa en låt med tillhörande artist. Jag kommer att ge några ledtrådar om vilken artist och låt det kan vara. Om ni känner för det kan ni lämna en gissning i kommentarsfältet. Det kommer dock inte finnas några materiella vinster utan det enda man vinner är äran. Men äran skall icke förringas.

I denna min första musikfråga eftersöker jag en dansk artist. I den här låten påstår artisten att artisten inte vet särskilt mycket om kärlek. Trots detta har artisten i en tidigare hit upprepade gånger påstått att artisten vill älska med dig. Men friskt vågat är som vi alla vet hälften vunnet och hur ska man lära sig mer om kärlek om man inte ber någon visa en?

Kommentarer
Postat av: Jösses

Denna var lätt. Brødrene Olsen är det ju givetvis!

2009-05-03 @ 16:51:45
URL: http://jsses.blogspot.com/
Postat av: Annie

Nja... du får nog gissa igen! =)

2009-05-03 @ 16:53:38
Postat av: Jösses

Hmm, om det inte är Brødrene Olsen så måste det ju vara Aqua med låten Barbie Girl. Är det inte det så ger jag upp :)

2009-05-03 @ 20:21:07
URL: http://jsses.blogspot.com/
Postat av: M

Sanne Salomonsen..... Måste det va eller?!?!

För Kim Larsen kan det inte va...

Och sen kan jag inga fler...

Joo Michael Learns to Rock finns juh oxå....

Ha en fortsatt trevlig kväll...

2009-05-03 @ 21:48:01
Postat av: Annie

Måste tyvärr meddela att även dessa svar är felaktiga.

2009-05-04 @ 15:40:08
Postat av: Miss knowitall

Mitt förslag är Hanne Boel!

2009-05-04 @ 19:18:57
Postat av: Annie

Hanne Boel är det korrekta svaret! Miss knowitall avgår med äran i denna första musikfråga.

2009-05-04 @ 21:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0