Smittad

Min rysklärare använder hela tiden samma uttryck i alldeles för många situationer:
"Då börjar vi på sidan 34 helt enkelt. Vi tar övning 4B helt enkelt." Och så fortsätter det i tre timmar. Eftersom jag är en riktig språkkameleont måste jag akta mig riktigt noga så att jag inte börjar låta likadant.

Ingen har svarat på den senaste musikfrågan än. Var den för svår helt enkelt? Eller vågar ni inte gissa helt enkelt? Aaaaaaaaaaaaaaaaah!

Idag är det Kristi Himmelfärdsdag och Annie Landetfärdsdag. Jag ser fram emot några lugna dagar i solen. Hör du det solen? Men om det inte blir någon sol får jag väl göra som Doris och bara ha kul.



Kommentarer
Postat av: Lilly

Min lärare som är invandrare är riktigt jobbig när det gäller språket.

Vad han än säger så blir det alltid med ett "alltså".

Kvittar vad det än är.

2009-05-21 @ 12:40:33
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0