Chokladfestival!



På väg till Nordiska muséet...



... där det fanns massor av mumsiga praliner...

 


...och Titti Schultz höll låda....




...och jag fick med mig en del hem. Har just satt i mig en jättegod päronnougatsesampralin och en mycket smakrik passionsfruktspralin. Riktiga höjdare båda två. Sedan åt jag en mintpralin och en saltlakritspralin, men de var inte riktigt lika smaskiga faktiskt. Eller så är det bara att jag ätit för många. Ska göra en liten paus och fortsätta provandet i morgon.


Vad betyder egentligen "hemlagat"? Har Betsy lagat chokladen hemma i sitt kök? Och sedan 1926 också. Att hon inte blir trött snart den där Betsy. Själv har jag bara arbetat sedan 2005 och jag är redan trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0