Copy-kurs 2

Nu har jag varit tre gånger på min Copy-kurs, och jag som lovade att berätta för er vad vi har gjort. Men nu kommer det äntligen en liten update! 

Förra gången fick vi skriva bildtexter till några bilder läraren delade ut. Först var det var en bild på en gubbe utan huvud där läraren ville att vi skulle göra en reklam för ett bemanningsföretag. Sedan var det en bild på en nöjd man som satt i en båt på land där han ville att vi skulle göra reklam för en båtförsäkring. Såna uppgifter är rätt skoj tycker jag, när man blir åtslängd något och bara får hitta på det första som faller en in. Dock misstänkte jag att vi alla i klassen skulle skriva samma texter, eftersom det kändes som att vissa saker kändes rätt givna. Jag hade fel. Alla skrev helt olika saker. Det är fascinerande att människor tänker så olika.


Har din analytiker inget huvud för siffror?


POOLIA: Rätt människa på rätt plats

- Med Folksam har jag mitt på det torra.


FOLKSAM Båtförsäkring: Allt din båt behöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0