Är man dummare vissa dagar?

Det måste väl vara så att man är dum vissa dagar och riktigt smart andra dagar? Eller varför sitter jag idag och rättar jättedumma fel som jag gjort en annan dag. Idag har jag inga som helst problem att se sammanhang, hitta differenser, dra slutsatser. Jag har totalkoll. Men den dagen jag gjorde det här senaste felet måste jag ha haft en riktigt dålig dag. Men hur kan det vara såhär? Jag har ju samma hjärna idag som jag hade den dagen då jag gjorde fel. Vad är det som gör att hjärnan är i form ibland och jättedum andra dagar? Och kan man göra något åt saken? Kan man hålla den i form? Vad ska man i så fall göra? Äta lax? Lyssna på Mozart? Spela tetris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0