Det roliga med Facebook eller receptionistens återkomst

När jag öppnade min mailbox låg där ett brev från någon som ville bli vän på Facebook. Jag kände först inte igen namnet, men sen fick jag ett meddelande också och insåg att det var receptionisten från hotellet i alperna där jag var au-pair för 12 år sen. Säga vad man vill, men sådana saker hände aldrig innan Facebook fanns!

Det roligaste var, att för 12 år sen, precis innan jag skulle åka hem till Sverige igen, så försvann receptionisten mystiskt från hotellet. En dag var hon bara borta. Och ännu konstigare var att kökschefen i hotellets restaurang försvann samtidigt.. Kvar stod hotellägaren utan receptionist och kökschef och kvar stod också kökschefens fru och barn och undrade vart han tagit vägen. Jag måste erkänna att jag undrade också, men jag åkte hem till Sverige och snart hade jag glömt bort allt det där.

Men nu idag, så hörde receptionisten alltså av sig och jag kunde ju inte låta bli att fråga. Jodå, de hade rymt tillsammans till Australien. Och nu var de gifta. Så kan det gå.


Kommentarer
Postat av: Tuula

Jag vill med rymma och gifta mig, helst på Irlands gröna vidder ;) Måste hitta kvinnan eller mannen i mitt liv först dock ;)

2010-07-19 @ 15:26:02
URL: http://frostdotter.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0