Listornas försvar

Jag har gjort en lista, en lång lång lista där jag kan bocka av allt jag har att göra. Våga inte säga något ont om listor! De är räddningen för förvirrade Anniesar, som ena stunden tror de vet precis vilka ärenden de skulle gå och i nästa stund står och kliar sig i huvudet och undrar var de befinner sig och varför. Men jag har ett bra försvar om du försöker klaga på mig. Det beror helt enkelt på att jag hela huvudet fullt av idéer och vackra tankar. Till slut får inte allt plats och några saker trillar bort. Min hjärna prioriterar då bort de tråkiga ärendena och väljer att komma ihåg de roliga fina sakerna. Det är då det är dags att ta fram listan, den långa listan som jag fyllt på i två veckor nu och få upplysning i tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0