Penelope och Lisbeth

Jag har bläddrat lite i tidningen på nöjessidorna. Penelope Cruz kommer tydligen att vara med i Pirates of the Carribbean 4. Det verkar ju bra. För Penelope är ju bra. Ja, överhuvudtaget är det bra att det blir en 4:a av filmen, för jag gillar Pirates-filmerna. Massor av äventyr, fantasi och romantik. Och när de slåss är det med sablar och en och annan kanon istället för trista kulsprutor som massmördar folk. Och ingen skriker fuck en enda gång. Det är så film ska vara!

Det står en hel del om Hollywoodproduktionen av Stieg Larsson-trilogin också. Tydligen ska först den svenska filmen släppas och sen gör de en amerikansk version också. I och för sig lär de väl bli helt totalt olika så det kanske inte gör något. Dessutom har jag hört att amerikanarna inte gärna ser utländska textade filmer, så det kanske inte är så många som ser den svenska versionen. Jag undrar hur de ska amerikanisera filmen så att den passar in. De måste göra om alla titlar på alla regeringsmännen och alla andra som har titlar som är typiskt svenska. Och i vilka städer det ska det hela utspelas tro? Och allra viktigast: vem ska spela Salander? Säkert blir det nån lång blond hollywoodsnygging som är helt fel för rollen. Men det gör väl inte amerikanarna något eftersom de inte läst boken. Mm, det ska bli mycket spännande att se slutresultatet!


Kommentarer
Postat av: lite om hollywood goes lisbeth

vad jag har hört så är ellen page uppe på förslag tillsammans med kirstin stewart, natalie portman och carey mulligan. regissören kan komma att bli david fincer som gjort bland annat fight club, the game och seven och som michael nyqvist: george clooney. japp, det osar hollywood så det heter duga! om jag får bestämma så kör vi på ellen page och david fincher men byter ut george clooney mot... jag vet fan inte riktigt, vad tycker du? kan vi inte klämma in vera farmiga i lena endres roll? hon är så fantastiskt vacker.

2010-03-23 @ 08:42:38
Postat av: Annie

Hm. Ellen Page är nog lite för söt. Kristen Stewart har jag inte sett så mycket av. Är hon kort?

Natalie Portman är alldeles för gullinuttig. Carey Mulligan.. jo.. det kanske skulle funka. Visst kan Vera få vara Lena Endre. Helt ok. =) Och George Clooney är nog ändå bra mycket bättre än Michael Nyquist för han kändes bara totalt bortkommen och smått utvecklingsstörd i den svenska versionen. Inte skulle kvinnorna falla som furor för en sån? =) Brad Pitt kanske? =)

2010-03-24 @ 14:49:04
Postat av: lite om hollywood goes lisbeth

lägg av, ellen är ju grymt cool! har du inte sett hard candy? jordens hårdaste brud gör slag i saken och straffar otrevlig man. natalie och carey är båda för gulliga. å andra sidan ska man inte underskatta vikten av svart hårfärg, deffade kroppar och för tillfället gjorda piercings a la noomi. skönt att vi spikat vera iaf. brad? hmm, jag vet inte vad kvinnorna faller för när det kommer till män. jag faller mest för vera om jag ska vara ärlig...



skönt att vi castar å hollywoods räkning. vem är det vi ska kontakta för våra förslag tror du?

2010-04-06 @ 10:27:21
Postat av: Annie

De läser säkert min blogg så allt det där är nog fixat vid det här laget.

2010-04-13 @ 16:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0