Ibland...

...är det så skönt att inte vara kändis. När jag skulle logga in på tyska Yahoo var där en stor bild på prinsessan Madeleine med texten "Var gömmer hon sig?" Jag hade glömt att tyskarna är så extremt intresserade av de svenska kungligheterna. Men när jag bodde där såg jag att de hade svenskarna på sina skvallertidningslöpsedlar varje vecka. Och alla rubriker var totalt påhittade. Där kunde stå "Babylycka! Vi träffar Victoria och hennes tre barn."

Tänk dig att din tjej/pojkvän hade varit otrogen mot dig och det tog slut mellan er. Hela världen skulle veta om det och när du bara skulle vilja vara i fred och gråta ut skulle journalisterna jaga dig dygnet runt för att försöka ta en bild, helst när du gråter eller pratar med en annan tjej/kille. Lagom roligt.

På tyska Yahoo finns många underliga artiklar om Madeleine, tex ger de förslag på nya drömprinsar åt henne. Man kan också rösta om hur länge man tror att hon kommer vara ledsen. Det verkar väldigt meningsfullt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0