Status update

Hej, hur har ni det?

Här smattrar regnet mot rutan och jag ägnar mig åt att ladda upp sommarens bilder på Facebook. En jobbig förkylning bryter min fina träningsserie. Den måste sluta snart för jag vill börja träna igen!

Idag skulle jag ha tvättat men det står "Ur funktion" på båda maskinerna så det var visst inte meningen att jag skulle göra något ansträngande. Eftersom jag är lite ur funktion själv tror jag att jag ska ägna mig åt lite läsning och småpyssel här hemma istället. Det känns lagom.

I morgon blir det frukost på Bageriet och sedan ska det förstås röstas. På vem? Ni kan få några ledtrådar: Hon har en ministerpost. Hennes förnamn börjar på B och hennes efternamn på O. Hon är nybliven mamma. Hon kämpar för hbt-personers rättigheter och har Nattvarden hängandes på kontoret. Mycket mer om politik tänker jag inte säga. Jag tänker inte klanka på att någon annan tycker fel och borde tycka något annat. Nej, det gör mig bara glad att jag får bo i en demokrati där alla får tycka vad de vill. Det är en fin sak. =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh. Jag önskar jag kunde rösta på Biggan. Hon är ne av mina favoriter i politiken. Stark, kompetent och kämpar för allt som är värt att kämpa för. Och lite till såklart.



Där jag bor finns det inte mycket att rösta på, vad gäller personer. Den mest kända är väl Lena Asplund, om det ens är ett namn värt att nämna.

Det blir dock en röstning för de blåa. Fyra år till? Ja, tack!

2010-09-19 @ 00:14:15
URL: http://normtrots.blogspot.com
Postat av: Annie

Hm, hur menar du nu? Varför kan du inte rösta på Biggan? Hon är ju i riksdagsvalet?

2010-09-19 @ 17:14:25
Postat av: normtrots

Jag bor i Västernorrlands län ju. Men det blev en röst på Folkpartiet i vilket fall. Så de har mitt fulla stöd however!

2010-09-19 @ 20:00:53
Postat av: Annie

Va? Får ni som bor i Västernorrland inte rösta i Riksdagsvalet!? =)

2010-09-19 @ 20:14:11
Postat av: Anonym

Alltså. Klart jag får rösta till riksdagen. Men jag kan inte kryssa någon som är från Stockholms landsting, typ Birgitta Ohlsson, om jag själv är skriven i ett annat landsting. Förstår du? Hade du till exempel varit och förtidsröstat i min kommun där jag satt som valförrättare, hade du blivit tvungen att

A) använt valsedlar från din kommun och landsting

B) använt blanka sedlar alternativt sedlar med bara partibeteckning

Ungefär så..

2010-09-20 @ 13:33:19
Postat av: Annie

Du menar att du inte kan rösta på någon från ett annat landsting i deras landstingsval? Nej, det förstår jag. Men på Biggan i Riksdagsvalet kan du ju rösta. =)

2010-09-20 @ 14:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0