r e s p e c t

Samtidigt som jag har uppfostrats till att vara artig och svara på tilltal är det inte alltid enkelt att visa respekt för andra människor. Som de där fulla typerna på tunnelbanan tex. Det bästa är väl att försöka vara snäll och och mumla något tillbaka, men samtidigt vill man ju helst att de lämnar en i fred sen. Eller de här människorna på sajten Qruiser som inte alltid kommer med rumsrena förslag. (Dem slipper man definitivt att svara på.) Vissa ligger visserligen i gråzonen, som tjejen som skrev följande meddelande till mig idag: "mmmmmmmm!" Vad betyder nu det? Måste man svara på det? Och i så fall vad? Kanske "öööööööööööö"?

Apropå det diskuterade S och jag avvisningstekniker igår. Hur säger man nej på ett snällt sätt? I studenttidningen Bruxanvis läste jag en rolig serie för några år sedan. Killen kommer fram och säger "Nej, men hej!" varpå tjejen svarar: "Hej, men nej." Oh, så enkelt men ändå så härligt avsnoppande. Annars kom vi fram till att det skonsammaste sättet att säga nej till någon är att säga att man redan är intresserad av någon annan. På det viset behöver ju den som avvisas inte känna att det är något fel alls på den egna personen.

För övrigt känner jag att en liten resa vore skönt. Över en långhelg eller så. Vad tror ni om Barcelona? Har någon varit där? Vet ni i så fall var det är man ska bo?


Kommentarer
Postat av: Anonym

På ett hotell kanske?

2011-02-13 @ 18:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0