Det blir alltid bättre framåt natten

Om morgnarna och dagarna 
då sliter jag
Är på mitt jobb
Har chefer som
Kan snacka alltför my-ycket 
Sticker ut och köper lunch
Och sen tillbaks
Jag jobbar hårt
och mår sådär
i stressen från ett bokslut
 Det blir alltid bättre framåt natten
Långt från alla pärmarna å pappren
Jag blir vaken
Njuter soffa
Äter middag
Å är lycklig
 Hittar alltid på nånting
Gör vad jag vill
Har ingen att
Ta hänsyn till
Och ingen tid att pa-assa
 Går på bio
Tränar gym
När jag får lust
Och käkar sent och dyrt och gott
Har det så bra på kvällen
 Det blir alltid bättre framåt natten
Långt från alla pärmarna å pappren
Jag blir vaken
Äter godis
Träffar vänner
Å är lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0