Jag måste bara säga att...

...jag är hjärtligt trött på det här kontoret, den här stolen, den här skärmen jag sitter framför, det här årsbokslutet jag arbetat med sedan... ja, egentligen sedan början av december. Allra mest är jag trött på all övertid och på att inte ha någon fritid. Idag är det söndag och som vanligt sitter jag här. Idag ska jag ta fram material till revisorerna som kommer i morgon. Min hjärna fungerar inte längre för att jag är så utmattad. Det är nästan lite läskigt. Jag kan tänka att jag ska göra en sak och nästa sekund är den borta. Igår när jag var på väg till jobbet kom jag på mig själv att titta ner på mina ben för att se om jag hade tagit på mig byxorna. Ja, jag vet, det är inte något gott tecken. Förhoppningsvis blir det lite lite lugnare nästa vecka. Helst skulle jag bara resa bort någonstans, vartsomhelst, där jag bara kunde få ligga ner och inte tänka en enda tanke på tre dagar. Den fjärde dagen skulle jag kunna tänka mig att läsa en bok eller se ett tv-program.

Igår gjorde jag faktiskt hela TVÅ andra saker än att jobba. Det kändes jättebra. Jag var på gymmet med bästa systeryster... Visserligen kom jag inte ihåg hur man gjorde övningarna och inte heller hur mina skor ser ut när jag skulle gå därifrån, men ändå... och sen på kvällen kom två jättebraiga människor och lagade mat åt mig och så såg vi de tre återstående avsnitten av Lip Service, som vi började titta på någon gång i början av december. Jag tror att jag mår lite bättre idag, men arbetslusten tryter. Det är därför jag just skrivit detta inlägg istället för att ta fram rapporter och sätta in i pärmar. Men nu ska det jobbas vidare. Jag vill ju komma härifrån nån gång också! =)

PS: I väntan på filmrecensioner kan jag rekommendera serien Lip Service. Den var riktigt bra. Och en till säsong är tydligen planerad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0